מעיין אביאל. אביאל

המקום היה מבוצר ומן הביצור הזה השתמרה חלקלקה בבריכה הראשונה תוכלו לשכשך תחת עץ ערבה ענקי ואפילו להתנדנד או לטפס על העץ
בערך חמש דקות נסיעה מבנימינה ואחרי נסיעה בכביש עפר תגיעו לגשר החוצה את הנחל, לצידו שער כניסה "שטח חקלאי" וסימון שבילים ירוק הגשמים כבדים עוד לא ירדו ברמת מנשה וכך שמי המעיין זורמים לאיטם, ניקוים בכמה בריכות

אז כן, שם המקום הוא בגלל הקרבה לישוב עמיקם וגם שם תוכלו למצוא ממש בכניסה לישוב שביל עפר שיוביל אתכם אל נקודות מים רדודות בתוספת צל.

עין אביאל: מסתבר שיש טיולי מים במרכז הארץ
בימים האחרונים של החורף הקיצי של קצה נובמבר הגעתי אל מעיין נסתר ונפלא, אמנם זה סוף נובמבר אבל עדין חם מאוד, עברתי למכנסיים קצרים וצנחתי בשמחה אל המים הקרים
עין אביאל
זוהי הנקודה בה אנחנו משאירים את הרכב וממשיכים בהליכה למרחק של מספר מאות מטרים אל תוך כרם, חוצים את הכרם לכיוון מזרח וביציאתו מגיעים לנחל נילי
עין אביאל: מסתבר שיש טיולי מים במרכז הארץ
עצרנו ליד זולה יפה ומושקעת בירכתי מטעי האבוקודו של משמרות ,המשכנו במגמה צפונה חלפנו ליד מאגר גליקסון ,חצינו את הכביש לגבעת עדה והמשכנו לאורך התעלה ואח"כ על הכביש ד אחרי הכניסה לכיוון אביאל ודרך עפר לבנה צפונה אחרי 2 ק"מ פניה מזרחה ליד הכרמים היפים
שוכן כששה קילומטרים מצפון-מזרח ל רכיבה של עוד כ2 ק"מ מזרחה והגענו לדרך הלבנה של המוביל הארצי ,במקביל כביש 6 בנקודה זו ספקטור נתן יד חופשית רגל חופשית לנוע דרומה כ 5 ק"מ בחזרה לנקודת המוצא באנדרטת משמר הגבול
הגרעין המייסד נקרא יד ה-14 על שם 14 חברי הגרעין שנהרגו במלחמת העצמאות אפשר ורצוי להשאיר את הרכב בכניסה לסכר על נחל תנינים וללכת דרומה לאורך ערוץ הנחל עד עין אביאל

יש המזהים כאן את מקומה של צפת הנזכרת ברשימות תחותמס ה-3 1468 לפנה"ס.

עין נילי
הגן על שם אהוד אפרתי, דור חמישי בזכרון יעקב שנפל בקרב בעזה באוקטובר 2007 והוא בן 34
המקום קטן מכדי להכיל אנשים רבים
עין אביאל
ראשוני המתיישבים בגבעת עדה בשנת 1903, שאבו בדלי וחבל את המים והוליכום לישוב עם עגלות
עין אביאל הוא שם כולל לכמה מעיינות ובריכות לאורך נחל תנינים, אלה חלק מהמעיינות שמרווים את ערוצו של נחל תנינים במים חיים פגשנו על גדות המעיין קבוצה של תלמידים שעושים את דרכם במשך יומיים במסלול רגלי למעיינות ברמת מנשה
למעלה בגבעה הגענו לפינת חמד בתל צפי שליד מושב אביאל מהשרידים בתל עולה כי המקום היה מיושב לסירוגין מהתקופה הכלקוליתית ועד התקופה הרומית קחו בחשבון מרחק הליכה של כחצי ק"מ בשבילים חשופים לשמש, הליכה של כ-10 דקות סך הכל, אך זכרו שבסופה ממתין לכם אחד המעיינות המרעננים ביותר באזור, מה שהופך את המאמץ לשווה במיוחד

בתקופה הערבית נבנה חאן בסמוך למעיין עין ארובות ממזרח.

גלריית אופניים
שביל החלוצים ועין אלון — מסלול הליכה לצד נחל אורן בלב יערות הכרמל
למעשה יש כמה נביעות משנה, הן בתחתית הבריכה והן בשטח המגודר שבקצה הבריכה
אביאל
ד"ר סוס פותח את ספריו במשפט מקסים: "אם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים" משפט נכון מאוד אבל יש תוספת קטנה "